• Hem
  • Service & Tjänster
    • Subaru
    • USA bilar
    • Övriga tjänster
  • Om oss
  • Våra Partners
  • Projekt
    • Ladda hem
    • Kontakt/Hitta hit
    Bjälkvägen 4, 152 42 Södertälje
    08-88 00 56 Ring för bokning!
    muscle@musclecars.se Vi svarar på det ni undrar
    • Hem
    • Service & Tjänster
      • Subaru
      • USA bilar
      • Övriga tjänster
    • Om oss
    • Våra Partners
    • Projekt
      • Ladda hem
      • Kontakt/Hitta hit
      08-88 00 56
      Tillbaka

      Chevrolet PU 1950

      Ägare: Asarums Lack / Lars Esselius
      Projektet påbörjades Februari 2007

      Denna gula "klimp" kom till oss i slutet på november 2005 för att modernisera väghållning samt drivlina.

      Oj - Vad hon har fått vänta! Men som man brukar säga; Den som väntar på något gott

       

      • LS1 Camaro motor i väntan på installation.

      • "Projektet" väntar på ny framvagn samt motorn.

      • Framvagn samt ramben från Camaro bortkapat, Corvette -89 delar som syns på bild ska monters. Notera att ramen är fastspänd i en jigg.

      • Nya rambensplåtar skärs ut i plåt med plasmaskärare.

      • Den gamla skarvningen syns här på bild.

      • Mycket plattjärn är bortkapat för att frilägga orginalbalken.

      • Innerprofilen måttas in.

      • Framvagnsbalk punktas på plats för att stötta rambensskenorna.

      • Ytterprofil skarvas med orginalramen.

      • Framvagnsbalk helsvetsad.....Wow, vackert!

      • Höger ramtass boxad och klar, väntar på att slipas.

      • Ramtass slipad samt fäste för övre bärarm monterad.

      • Ride Hight testas.

      • Övre fäste för luftfjädring monterad.

      • Cheva - låg

      • Cheva - hög

      • Höger ramben klart konstruktionsmässigt.

      • Vänster ramtass påbörjad.

      • Bottenplåten på ramen punktas fast.

      • Ytterprofil på plats, skarvad med orginalram.

      • Profilerna, helsvetsade.

      • Svetsfogar som ska slipas.

      • Vänster ramtass klar.

      • Övre bärarmsfäste klart.

      • Vänster bärarmar monterade.

      • Ramen modifieras för kuggstången.

      • Kuggstången provmonteras.

      • Ramen helt klar för installation av bärarmar.

      • Framvagnens konstruktion är nu färdig.

      • Bakram ska kortas samt fyrlänk monteras.

      • Ramen kapad.

      • Innan kortning.

      • Efter kortning.

      • Ridehigh provas.

      • Plåtprofiler till boxning av kickup skärs ut med plasmaskärare.

      • Extra kraftiga plåtar sätts på plats där fyrlänksstag skall fästas.

      • Vänster kickup är nu boxad, svetsad samt slipad.

      • Höger kickup, boxad och klar.

      • Fyrlänksfästen monteras.

      • Fästet svetsad på plats.

      • Panhard stag monterat.

      • Fästen till fyrlink & panhard helsvetsas.

      • Air Rid monterade.

      • Bakaxelns upphängning klar.

      • Dax att lyfta karossen.

      • Det krävdes flera svordomar för att lyfta av hytten.

      • Nu ska flaket bort.

      • Frilagd ram.

      • Arbete med ramkrysset påbörjas.

      • Krysset boxas på insidan, kommer att sitta ihop på mitten.

      • Främre delen av krysset boxat.

      • Ramen är nu frilgad från jiggen, krysset boxat och klart.

      • Motor samt växellåda måttas in.

      • Placeringen är nu bestämd.

      • Sidovy av placering av motor.

      • Motorfäste vid rattaxel krävde lite tankeverksamhet.

      • Höger motorfäste klart.

      • Motorfästen skall nu helsvetsas.

      • Växellådsfäste tillverkat.

      • Fäste höger sida svetsat och klart.

      • Genomgång för kardan i krysset påbörjas.

      • Tunnelväggar monterade.

      • Överdelen monterad.

      • Slipning pågår.

      • Ovansidan klar, dax att vända på ramen.

      • Ramen vänd och svetsad.

      • Undersidan slipad.

      • Botten på kardantunneln, svetsad.

      • 104 st nitkål ska svetsas igen i ramen.

      • Förstärkning till stötdämparfästen bak ditsvetsade.

      • Nithålen svetsade och slipade.

      • Växellådsfästets infästning i ramen förstärks.

      • Växellådans infästning är nu klar.

      • Ramen färdigsvetsad.

      • Nu väntar blästring samt lackering.

      • Ram, blästrad och grundmålad.

      • Ram, lackad sidenmatt svart, montering av hjulupphängning påbörjas.

      • Framvagn på plats.

      • Bakaxel monterad.

      • Klart för installation av motor samt växellåda.

      • Provmontering av hjul.

      • Första provturen!!! Jocke "The Rodder" Berglund" fick den äran.

      • LS1 motor med 6 växlad manuell låda monterad.

      • Subaruservice

        Vi är auktoriserad serviceverkstad för Subaru. Boka din service hos oss!

      • Amerikanska bilar

      • Kontakta oss

      • MuscleCars AB

        MuscleCars AB
        Bjälkvägen 4
        152 42 Södertälje

        Tel: 08-88 00 56
        E-post: muscle@musclecars.se

      • Öppettider

        Måndag - Torsdag
        7-16:30

        Fredag
        7-14:30

        Lördag - Söndag 
        Stängt

         

      © Copyright MuscleCars AB 2019 - Hemsida & design: Kringelstan Webbyrå